lördag 10 mars 2012

Filmen

Jag visste faktiskt inte att filmen hette Timmarna.
Men jag tycker att skådespelerskan för Virginia Woolf var bra. Inte så att jag brydde mig om det här, men det verkade vara så att alla tre stories har samma sorts slut. Men om filmen har någon koppling till modernismen, så har jag inte fått fram något. Förutom att Virginia Woolf levde i modernismen, så hennes liv och bok(Mrs Dalloway) är då helt länkade till modernismen? Och om jag inte fel, så är tragedin från modernismen? Eftersom Virginia Woolf hade tänkt att Mrs Dalloway skulle dö, och att böcker tidigare skrivna brukar ha dessa good endings?

1 kommentar:

  1. Njae... tragedi spelade ju redan de gamla grekerna. Du minns väl Oidipus?! Vi ska bena i detta med filmen och modernismen, och jag hoppas att du känner efter dagens lektion att du har med dig en hel del nya insikter!

    SvaraRadera