tisdag 14 september 2010

Den ofrivillige Fundamentalisten

Just nu läser min klass en bok som heter Den ofrivillige fundamentalisten
Än så länge fattar jag inte varför boken heter så som den gör, o än så länge har den inte sagt någon som har med religion att göra.
Kanske för att jag bara ligger på kapitel 3 eller 4.
Boken är skriven i jag form i sin egen vikel eller vad det nu heter när han pratar och berättar för utlänningen, typ som den här meningen "Jag arbetade i New York, och dessförinnan gick jag på college i New Jersey. Ja, alldeles rätt....".
Okej, nu ösar jag på randomly för att fylla upp rutan.
Boken var mycket lätt att läsa , har än så länge inte stött på någrat svåra ord, huvudpersonen heter Changez , och verkar vara en mycke social och pratsam person.
Känns ganska otroligt att han kan prata på på det viset med främlingar han bara stött på gatan, till och med att personer han pratar med är utlänningar.
Changez berättar om sina fyra år i Amerika, och att han kan prata så pass flytande med utlänningen, med att bara ha bott i Amerika i fyra år.
Till och med går ut med toppbetyg som heter cum laude från topp universitetet Princeton.
Verkar ju vara så att Changez är riktig välbegåvad, både i studier och sitt sociala -jag.
Hans berättelse om sitt liv i Amerika är så pass intressant att till och med utlänningen kunde lyssna på Changez i timmar när har berättar, i vanligt vis är jag inte intresserad av andra böcker förutom Arthurians, alver, magi/medeltida, vampyr, skol o drama innehållande böcker.
Men denna bok är verkligen något som har nappat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar